Follow Fellew Fallaw

FB Followers

Wednesday, February 2, 2011

Teluk Senangin Fishing Trip!!!!

hmmm.... penat gila ni. baru balik dari fihing trip dengan family aku. dan ni juga first time aku fishing trip sebab sebelom ni pernah mancing sekali kat Langkawi and it is totally Awesome!!! so mak aku ajak la pergi satu family fishing trip...

first day

kitorang pergi kampung kuantan, bapak aku ajak mancing udang.. tapi kitorang semua bukan pancing pon bapak aku jer yang memancing sebab yang lain suma ngantuk r, lapar r... so kitorang duduk lepak jer la kat pondok tu aku memekak ngan adik aku.. yang bongsu buat ungun api yang cam bodoh n satu lagi dengar Mp3.. mak aku jerla semangat menghadap jer joran tu tengok ikan makan ker x....

sekali bapak aku pindah pancing kat jeti tinggal kan satu joran kat kitorang.. so adek aku yang asyik dengar lagu tu cubalah nak try pancing sekali baling pon x reti...huhuhuhu so haritu dapat la sekor udang n kitorang bagi kat budak2 kat situ jer dan kitorang pon balik kampong..


nila satu2nya udang yang dapat...

third day

so third day baru kitorang bertolak pergi ke telok senangin. n kitorang berhenti kejap kat bawah jambatan kat tepi UniKL Lumut tuk pancing..so harini kitorang semua belajar cara nak baling umpan... ingatkan senang.. rupanya cam sial jer susah...


nila jambatan permaisuri bainun


kat bawah jambatan tu ada graffiti ni. style kan ader indiana jone lagi..






nila adek aku yang paling malas sekali... dengar Mp3 jer tau... kat dalam gambar ni dia tengah cuba tulis lirik back to december-taylor swift sebab dia x sabar nak hafal..


ni adalah patrick yang bapa aku berjaya pancing... aku pon x tau la yang patrick pon makan umpan kan... selamat r x dapat spongebob.

fourth day

maybe seblum ni aku ada bagi tau korang yang aku nak g pulau nak pancing... sekali penoh da.... so terpaksa berjalan kaki pergi tempat memancing kat tanjung ni... exercise r ckit... lagipon sepanjang cuti ni mak aku asyik bebel jer pasal kurus kan badan.

my gediks family...huhuhu kalo la mak aku dapat tahu aku letak pict ni mati aku...huhuhuhu

masa nak pergi tempat tu banyak gila ketam kat pantai. first time aku tengok anak ketam banyak camni (oh lupalak nak bagitau yang 5 tahun lepas aku pernah pergi sini kitorang kutip remis satu baldi.. masak semangkuk yang lain sumer mati... sekarang ni aku x nampak remis dah. tapi kalu korang berjalan kat pasir ni mostly bukan pasir tapi cengkerang jer).






sambil menunggu bapak aku bawa pancing. kitorang pon photogedik r jap. susun cengkerang tu jadi bentok heart...huhuhu


ada gaya x aku jadi pemancing??? huhuhu



bapak aku tekun memancing. tapi harini bapak aku just dapat sekor ikan jer iaitu ikan buntal... so aku ngan adik2 aku x dapat paper la sepanjang 3 jam tu... tapi aku nampak bapak aku berbangga r tengok anak dia boleh baling umpan...huhuhuhu

fifth day

so ni last day aku kat sini.. pas brakfirst aku ajak adek aku mandi tapi semuer x nak mandi so aku pon mandi r sorang2 kat laut ditemani bangla hotel tu... huhuhu





sebenarnya trip ni xderlah disaster sangat sebab waktu2 lain tu kitorang pergi makan2 sedap2 ikan bakar la, udang lipan, sotong tepong dan macam2 lagi r... dan yang paling best sekali dekat chalet tu ader karaoke n kitorang karok dari isya sampai malam...huhuhuhu sekali ngan bangla2 tu layan kitorang. bangla tu memang pelik sikit sebab dia suka lagu indon...huhuhuhu k r cau..

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan-iklan

Labels

coretan (43) favorite (30) boring (23) movie (20) interest (18) pict (14) video (14) kenangan (10) poem (6) chord (4) business (3) ElnurEnterprise (2) download (2) tag (2) JomNgandung (1) bahasa malaysia (1) english (1) fiverr (1) graphic design (1) malay (1) melayu (1) review (1) translation (1)