Follow Fellew Fallaw

FB Followers

Thursday, June 13, 2013

Of Monster and Men



hai u'guys,

harini aku nak cerita kat u'guys pasal satu band ni yang bernama Of Monster And Men (OMAM), Korang pernah dengar tak?? Kat Malaysia, cuma ada satu single yang keluar di radio, iaitu Little Talks. Lagu ni sebenarnya dah lama dah keluar, awal tahun lepas rasanya. aku pon tak berminat sangat dengan lagu ni. tapi adalah perasaan yang hmmm kreatif lagu ni pasal raksaksa hahaha.. satu hari ni ternampaklah link kat youtube lagu little talks dia nyanyi acoustic. bila aku dengar jer  aku pon perrghhhh eargasm bro!!!!

Lepas dengar satu, aku pon search semua lagu live dorang. bagus dorang ni, tiap2 kali kene pangil live dorang mesti nyanyi lagu yang lain dari single dorang. Selamat r zaman sekarang ni ada Spotify, aku pon terus dengar semua lagu dalam album OMAM iaitu My Head is an Animal. Damn!!! layan giler aku pon terus Beli album tu kat Rock Corner KLCC sebab ada discount RM30 jer. 



Kalau u'guys nak tahu, band ni berasal dari iceland. so mother tounge dorang bukan english tu sebab unik ckit lagu dorang ni. dan genre lagu dorang pulak indie folk pop. so dorang ni macam band tradisional dari island r haha..  lagu2 dalam album My Head is an Animal juga ala2 ceria dongeng. lagu pasal binatang, raksaksa, masuk hutan, taku dengan hantu. ni yang membuatkan dorang ni spesial sikit. huhu lagu fav aku dalm album ni ialah "Mountain Sound".. huhu 




lagi satu sebab, kenapa aku suka band ni ialah Nanna Bryndis Hilmarsdottir.. macam mana la nak pronounce kan.. haha awek ni hot kot. pastu dia macam lain2 sikit dengan artist2 yang lain lebih kurang cam hayley william ngan ellie gouldings, ala2 hipster sikit.



Comel kan.. huhu



oh lepastu vocalist dia yang lagi sorang nama  Ragnar "Raggi" Þórhallsson gemok cam aku lak tu hahaha.. cool la mamat ni. rasa macam nak buat band jer hmmmm.. kbai.. sampai sini saja post ni..



P/S My Boss Just terminate me, so i'm in a desperate need of a job before Ramadan. anybody can help me find one. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan-iklan

Labels

coretan (43) favorite (30) boring (23) movie (20) interest (18) pict (14) video (14) kenangan (10) poem (6) chord (4) business (3) ElnurEnterprise (2) download (2) tag (2) JomNgandung (1) bahasa malaysia (1) english (1) fiverr (1) graphic design (1) malay (1) melayu (1) review (1) translation (1)