Follow Fellew Fallaw

FB Followers

Tuesday, December 27, 2011

Sajak Kesedaran

oklah seperti biasa dah dekat nak exam ni aku suka wat poem tapi tahun ni aku try wat sajak lak... seperti sajak aku sebelum ni, agak pelik gak r bunyi dier maklumlah dah lama tinggal bahasa malaysia maybe ada salah eja sikit kot... n cam biasalah tone sajak aku ni sama jer hihihii aku suka lagi buat poem leh melalut2 sikit. so aku ucapkan kepada yang nak exam ni gud luck k...


Masa tidak diisi,

Dengan penuh bererti,

Berseronok dari pagi

Tiada berhenti hingga ke dinihari,

Alpa akan tangungjawab diberi,

Rosak akhlak tiada kupeduli,

Mana lagi dapat kucari,

Hari-hari yang dibuangi.


Tidakkah aku sedar,

Kelak aku akan dibakar,

Api neraka yang sungguh mekar,

Hatiku terasa hibar,

Akan haluanku yang tidak dijalan yang benar.


Dimana cahaya keinsafan?

Suluhi aku kembali ke pangkal jalan,

Agar kusedar akan segala kesilapan,

Salah dan silap harap dimaafkan,

Semoga dapat kutangung segala beban,

Menempuhi peperiksaan diminggu hadapan.



ok amacam sajak aku huhuhu mesti rasa cam pelik sikit kan. mita maaf r aku pon wat ni main2 jer... kalo korang rasa ni macam bunyi sjak jer... cuber try rap dengan puisi aku ni k huhuhu CAU!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan-iklan

Labels

coretan (43) favorite (30) boring (23) movie (20) interest (18) pict (14) video (14) kenangan (10) poem (6) chord (4) business (3) ElnurEnterprise (2) download (2) tag (2) JomNgandung (1) bahasa malaysia (1) english (1) fiverr (1) graphic design (1) malay (1) melayu (1) review (1) translation (1)